MENTAAL WELZIJN

PSYCHOTHERAPIE -PSYCHOLOGISCHE BEGELEIDING (kinderen, jongeren en volwassenen)

Voel je je dikwijls neerslachtig, verdrietig, moe, angstig, ongelukkig of onzeker? Ben je snel prikkelbaar of kwaad? Voel je je niet goed in je vel, zit je vast of loop je aan tegen moeilijke situaties? Je hebt het gevoel dat je dit wil delen met iemand omdat je het niet (meer) alleen kan dragen maar je weet niet met wie?

De steun van je gezin of vrienden is zeer waardevol, maar vervangt niet de tussenkomt van een professional in de geestelijke gezondheidszorg.

Durf erover te praten.

Onze psychotherapeute gebruikt specifieke therapeutische methodes en vaardigheden om je te helpen met het verwerken van emoties, duidelijkheid te geven en je te helpen expressie te geven aan wat je voelt.
Zij luistert op een neutrale en niet- oordelende manier naar je verhaal en je behoeften, en zoekt samen met jou naar wat je nodig hebt om verder te kunnen gaan.

Je kan in onze groepspraktijk terecht voor de volgende psychologische uitdagingen en blokkades :

  • Angststoornissen zoals piekeren, fobie of paniekaanvallen
  • Moeilijkheden rond het verwerken van rouw en verlies of moeilijkheden met aanpassen na ingrijpende levensgebeurtenissen
  • Moeilijkheden in de relationele sfeer met partner, kinderen of familie, (v)echtscheiding, samengestelde gezinnen
  • Minderwaardigheidsgevoelens of faalangst, laag-zelfbeeld of gevoelens van leegte en zinloosheid, genderproblematiek, moeite hebben met het vinden van de juiste studierichting/job.
  • Niet assertief genoeg zijn of moeilijkheden in sociale omgang, gepest worden
  • Perfectionistische levensstijl of moeilijk neen kunnen zeggen en afgrenzen
  • Opvoedings- en gedragsproblemen (driftbuien, agressiviteit, moeilijk luisteren, destructief of opstandig gedrag), aanlegfactoren die extra zorg behoeven: hoogsensitiviteit, autismespectrum problematiek, ADHD, hoogbegaafdheid
  • Middelenmisbruik: alcohol, drugs of overdreven medicatiegebruik.

Image
Image
 

Tarieven

  • € 55 per sessie (60 min)

Image

Nadat mijn huisarts de diagnose van burn-out stelde, plofte ik letterlijk in mijn zetel…
Ik sliep ontzettend veel en had geen energie. Na èèn maand zette ik de stap richting een diëtiste, Nadia Brans, om aan mijn gezondheid te werken. Toevallig zat er in deze groepspraktijk ook een burn-out coach, Dana Paris.
Ik voelde een grote schaamte tegenover de buitenwereld ivm met mijn burn-out.
Dit was de ideale kans voor mij om met iemand professioneel erover te praten.
Dana luisterde van bij de start heel goed naar mij. Aan het einde van een sessie was ik wel doodmoe, maar we boekten vooruitgang door haar tips & oefeningen.
Het herstel ging moeizaam maar dit kan je niet forceren…
Besluit: Dana luistert en steekt haar beide handen uit en begeleid je richting herstel! Mijn zelfvertrouwen is terug! Ze leerde me om op te komen voor mezelf en grenzen te stellen. Ik voel mij nu gezonder en energieker dan ooit!

P. B.

Na de diagnose van burn-out ben ik bij Dana terecht gekomen. Ik wilde niet alleen maar praten over wat geweest was, maar eerder concreet aan de slag gaan met tips en tricks om anders naar de dingen te kijken en de 'pijnpunten' zoals piekeren, rampscenario's bedenken, altijd maar moe zijn, ... aan te pakken. Hoewel heel intensief, heb ik de tijd bij Dana als ontzettend leerrijk ervaren. Na elke sessie had ik weer nieuwe inzichten en begon ik zélf te ontdekken waardoor ik altijd zo moe was, wat ik moest leren loslaten en DAT ik moest loslaten.
Intussen heb ik het werk hervat. Weliswaar bij een andere werkgever na mijn herstart op de arbeidsmarkt.
Ik heb zoveel geleerd de afgelopen maanden! Ik besef dat ik nu weer volop aan het doorgaan ben, maar ondertussen weet ik dat ik dat niet mag laten duren en merk ik ook dat ik er helemaal anders mee om ga dan voordien. Ik denk aan de coachingsessies en tips zodat ik mijn batterij weer niet laat platlopen.
Ik zorg ook dat ik mijn sportmomentjes zeker niet laat vallen, waardoor ik toch mijn 'me-time' een beetje bewaar. En verder geniet ik volop van alle kleine momenten die ik heb. Dan denk ik: dit is er eentje dat ik van Dana zou moeten opschrijven 🙂
Bedankt voor alles! Voor al je tips en hulp. Ik kreeg zo veel nieuwe inzichten en heb het gevoel dat ik weer op de rails sta.

B. U.